2013-02-28

Håroljor

Lernberger Stafsing - oil booster style and repair. En olja utan silikoner, bara massa bra naturliga oljor och extrakt som jag har läst mycket bra om, finns på apoteket, kicks och nelly bland annat. 

Funkade inte alls bra på mitt slitna hår. Enligt eleven.se har den en mängd användningsområden. Nej, i rakt hår är det inte en bra stylingprodukt, det ser bara oljigt ut då? I lockigt kan jag tänka mig det är bättre. Som inpackning eller hårbottenkur verkar det faktiskt va okej. Håret verkar lite friskare men det gör inga mirakel. Ta i det i blött hår och lämna i när man har så slitet hår som jag funkar inte alls, blir bara torrt, frissigt och skitdåligt. Antagligen är det väl min hårkvalité, meen känner inte att detta är något man behöver i livet faktiskt.

Däremot, Maria Nila - Swedish Therapy Oil Havtorn/Colour protect, där snackar vi mirakelprodukt! Fick den när jag var på hårmodell på frisörutbildningen, heeelvete vilken grym olja! Luktar sinnessjukt gott, och hur man än använder den så blir håret helt magiskt perfekt. Till och med min slitna kalufs. Jag har mest använt den i blött hår efter dusch och det tycker jag funkar bäst. Men jag är alltså beredd att köpa upp allt från Maria Nila nu, så fantastisk är oljan, jag trodde inte så här bra grejer existerade. Min tog precis slut och jag måste ha en ny så fort det bara går, kan inte leva utan denna. Kostar 199 kr på bangerhead.se och jag hade lätt kunnat betala det dubbla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar