2013-02-28

Uppdatering livet

Är sjuk idag. Eller det har jag varit den senaste veckan, men idag kan jag knappt andas eller prata så fick bli hemma. Skriver inte så ingående om saker här så ska berätta de stora grejerna som hänt/händer i livet just nu.

Under hösten umgicks jag väldigt mycket med en person. Sedan tröttnade jag och orkade inte mer så vi sågs inte på typ två månader. Därefter började jag och min nuvarande pojkvän prata, vi fick känslor för varandra, när jag sedan i förbigående berättade det för personen jag träffat under hösten, så hände en del saker, inte bra, som fick mig att må väldigt dåligt. Sen träffades jag och Mattias, vi blev tillsammans. Efter det blev det massa drama med vänner, det kombinerat med vad personen gjort, och hur känslosamt laddat det var för mig med min pojkvän, gjorde så jag mådde väldigt dåligt ett tag. Men det lugnade ner sig med vänner, blev ganska bra, jag började bli mer avlappnad med min pojkvän, och det blev bättre. 

I December slutade min yrkesförarutbildning så i januari började jag söka jobb, skrev in mig på AF, började på navigatorcentrum i slutet på månaden för jobb började bli ganska krisigt med tanke på att jag skulle få hem hästen 31 januari. Fick hem henne, gick ut på praktik via NC, blev timanställd på ett stort grävföretag i trelleborg och där är jag nu. Kör lastbil där, anställning kombinerat med praktik. Om ca två veckor börjar jag på mitt "riktiga jobb", där jag ska köra långtradare runt om i Sverige men mestadels till Uddevalla tror jag. Ska ligga ute sön-fre och jobba så kommer inte va hemma då, sover i lastbilen. Tanken är att hästen ska säljas så i början ska jag nog bara jobba varannan vecka, eller två veckor åt gången, men när jag löst hästproblemet ska jag gå på och jobba fulltid. 

När jag även löst det med hästen kan jag se på om jag kan flytta ihop med Mattias. Vårt förhållande är helt fantastiskt! Jag ska inte tråka ut er med en text om det, men vi passar ihop otroligt bra och jag är jättekär. 

Så, uppdatering om livet för en gångs skull, förvänta er inte många fler såna här inlägg xD Men jag vet att de som läser denna bloggen mycket nog vill veta mer sånt här :)

En av mina vänner, Mads, fyllde 30 i Januari så här är en bild från hans födelsedagsfest tillsammans med Henrik.

1 kommentar: